úterý 17. ledna 2012

I-Ting a Nebeský květ

S I Tingem jsem se setkal před lety a od prvního okamžiku jsem jím byl okouzlen. Má první, možná druhá otázky byla, co je za tím vším? Jedná se o prostou náhodu či promyšlený systém? Nevěděl jsem a nevím dodnes a proto jsem se dal do hledání. A začínám tušit?! Před časem jsem objevil, dle mého názoru, jednu ze základních struktur I Ting. O tuto zkušenost se s Vámi podělím v tomto článku.

Nejprve se mi grafická struktura zobrazila jako mandala, kterou vidíte na následujícím obrázku.


I Ting - Nebeský květ jako mandala
 

Jak jsem k této struktuře přišel. Pro mne známá seřazení hexagramů v I-Tingu jsou dle staršího krále Fu-Si a dle krále Wena. Jsou to vlastně řady 64 hexagramů, kde každý hexagram má své jednoznačné pořadí, resp. pořadové číslo. Toto pořadí resp. pořadové číslo je různé v jednotlivých seřazeních. Pokud se někdo z vás chce více seznámit s tímto seřazením I-Tingu, prosím hledejte na Netu. Článek na toto téma napíšu později :-). Něco mne nutilo, abych se podíval na celou tuto věc přeci jenom jinýma očima. Tedy nasadil jsem si brýle geometrické a díval se na hexagramy jako na grafické glyphy/struktury, zároveň jsem vzal do úvahy trigramy, z kterých je každý jednotlivý hexagram složen.

Další pohled na tuto strukturu z ní udělal kruh se zajímavým vnitřním uspořádáním.

Nebeský květ ve formě kruhů
 

Příště budu pokračovat tématem, jak jsem Nebeský Květ sestrojil.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.